Darmowy audyt
Jak poprawnie estymować wyniki pozycjonowania?
10 min. czytania

Jak poprawnie estymować wyniki pozycjonowania?

Opisy produktowe, artykuły blogowe i poradniki. Różnorodność contentu z roku na rok rozrasta się o nowe formaty i treści, a to wszystko po to, aby tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny przekaz.

Nie tylko klient na tym zyska, otrzymując wnikliwe opisy, które pomogą mu zdecydować się na zakup. To także korzyści płynące z prawidłowego indeksowania witryny na słowa kluczowe, czyli lepsza widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce. Czym zatem jest content marketing i jak wpływa na SEO?

Czym jest content marketing?

Często o nim słyszymy, ale nie każdy wie, jaka jest jego dokładna definicja. To wszelkie treści, jakie mogą być zamieszczane na stronach internetowych, w sklepach online oraz w mediach społecznościowych. Są to nie tylko teksty i słowo pisane, ale także różnego rodzaju inne formy przekazu. Oznacza to, że do content marketingu należy zaliczyć także wszystkie zdjęcia i elementy graficzne, które zostały wykorzystane w strategii. To także grafiki, infografiki oraz materiały wideo umieszczane w artykułach na blogu firmowym czy zdjęcia dodawane przy opisach kategorii i produktów. Content marketing to także quizy, ankiety i sondaże internetowe przeznaczone dla odbiorców na przykład w mediach społecznościowych. Chcąc wykorzystywać wiele form content marketingu, warto pamiętać o spójnej komunikacji, która jest istotnym aspektem wpływającym przede wszystkim na jakość odbioru.

Wraz z rozwojem SEO i zmianami wprowadzanymi przez Google content marketing zyskał na znaczeniu i obecnie trudno wyobrazić sobie pozycjonowanie bez profesjonalnego potraktowania tej kwestii. Odpowiednio przygotowane oraz dopasowane do wymagań wyszukiwarki treści mają duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i mogą być ogromnym wsparciem dla podstawowych działań SEO związanych z optymalizacją domeny czy zdobywaniem linków.

Miejsce na podpis do zdjęcia

Content marketing i SEO – połączenie, dzięki któremu osiągniesz sukces

W przypadku promowania oferty firmy w sieci każdy element strony ma znaczenie. Musisz zadbać zarówno o ogólną sprawność witryny, jak i o jakość jej zawartości. Do tego dochodzi także UX, czyli doświadczenia użytkownika podczas korzystania ze strony. Choć nie jest to czynnik bezpośrednio oceniany przez algorytmy wyszukiwarek, może zadecydować o tym, czy Twoi odbiorcy będą chcieli skorzystać z oferty firmy. Podstawą skutecznej strategii pozycjonowania zawsze jednak pozostaje treść. Publikując wartościowe, wysokiej jakości teksty, które dostarczają użytkownikom odpowiednich informacji, możesz zwiększyć zaufanie do strony, co nie tylko pozwoli poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania, lecz także ułatwi zdobywanie linków z innych witryn.

Formy content marketingu

Dużym błędem związanym z interpretacją content marketingu jest twierdzenie, że dotyczy on wyłącznie tekstów. To na pierwszy rzut oka niewinne nieporozumienie nie pozwala wykorzystać pełnego potencjału drzemiącego w tej strategii, co jest dużą stratą dla firm. Treści to przecież również grafiki, wideo i materiały audio. Wszystkie te formy content marketingu można wykorzystać do promowania firmy czy nawet konkretnych produktów.

Treści tekstowe

Najpopularniejszą formą treści tekstowych jest znany od dawna blog. Artykuły publikowane regularnie w obrębie strony pomagają generować wartościowy ruch, budować profesjonalny wizerunek, a także sprzedawać. Inne przykłady treści tekstowych:

Treści graficzne

Treści graficzne wykorzystywane są przede wszystkim w social mediach, choć często stosuje się je jako elementy wzbogacające content tekstowy. Taka forma przedstawienia informacji jest często łatwiejsza w odbiorze i z tego względu chętniej przyswajana przez użytkowników.

Treści wideo

Content w formie wideo to coś, czego nie powinno zabraknąć we współczesnym marketingu treści. W badaniu przeprowadzonym przez portal HubSpot 62% uczestników odpowiedziało, że chętniej konsumuje i zwraca większą uwagę właśnie na treści wideo.

Ten format content marketingu w ciekawy sposób wykorzystuje marka GoPro, sprzedająca kamerki sportowe. Na swoim kanale na YouTube publikuje filmy nagrane przez użytkowników sprzętu. Tak naturalne przedstawienie produktu zachęca innych do zakupu, a także buduje pozytywną więź z marką.

Treści audio

Treści audio to kolejna forma content marketingu, która może zdziałać wiele dobrego w zakresie promocji firmy. W ostatnim czasie popularne stały się podcasty w postaci monologu lub też wywiadów. Poruszanie ciekawych, przydatnych dla odbiorców tematów przyciąga coraz szerszą publiczność, co można wykorzystać do promocji produktów lub usług.

Kanał dystrybucji – jak w każdym przypadku – zależy od grupy docelowej. Najczęściej podcasty publikowane są na YouTube, Spotify, Apple Podcasts oraz Google Podcasts.

Podcasty cieszą się dużym zainteresowaniem ze względu na to, że bardzo łatwo można je „skonsumować”. W odróżnieniu od tekstów, grafik i wideo treści audio można słuchać, jadąc samochodem, przygotowując posiłek, czy nawet trenując. To idealna forma treści dla współczesnego, zabieganego społeczeństwa.

Jakie treści warto publikować?

Istnieje kilka typów content marketingu, o których warto pomyśleć w procesie kreacyjnym. Jak zatem nawiązać relację z potencjalnymi klientami i zwrócić ich uwagę?

Dane statystyczne i ciąg wniosków nie są przystępnymi informacjami w ich odczytywaniu, zwłaszcza jeżeli grono osób na co dzień nie ma kontaktu z tak rozbudowanymi schematami.

Infografiki

Dane statystyczne i ciąg wniosków nie są przystępnymi informacjami w ich odczytywaniu, zwłaszcza jeżeli grono osób na co dzień nie ma kontaktu z tak rozbudowanymi schematami. Doskonałym pomysłem stają się infografiki. Za sprawą grafik i uporządkowania pewnych informacji, w tym również matematycznych prawidłowości, niemal każdy jest w stanie zrozumieć najbardziej skomplikowane badania.

Rekomendacje

Niezdecydowani konsumenci sięgają po porady osób, które dokonały zakupu. Często czytają recenzje zamieszczone pod konkretnymi produktami/usługami bądź zapoznają się z opiniami znajdującymi się na forach branżowych. Gromadzenie rekomendacji staje się więc niemal konieczne przy wdrażaniu content marketingu.

Najczęściej Zadawane Pytania

Popularne FAQ pojawia się na różnych platformach w odmiennej postaci. Najczęściej odbiorcy mają z nim styczność na stronie internetowej. Czym powinna wyróżniać się dobrze przygotowana sekcja w witrynie? Przede wszystkim musi odwzorowywać faktyczne zapytania użytkowników odnośnie do oferty bądź innych aspektów działania firmy. Każdy algorytm Google chętnie uwzględnia ten obszar jako jeden z determinantów rankingowych.

Case studies

Dzięki temu jesteś w stanie zaprezentować mocne strony przedsiębiorstwa, w tym również sposoby na rozwiązanie palących problemów przy skorzystaniu z danego produktu znajdującego się w ofercie firmy.

O czym pamiętać, tworząc treści?

Tworzenie angażujących treści, wbrew pozorom, nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy, że w procesie twórczym uwzględnisz kilka ważnych aspektów, a Twój content z pewnością zachwyci docelowych odbiorców.

Docelowy użytkownik

Dane statystyczne i ciąg wniosków nie są przystępnymi informacjami w ich odczytywaniu, zwłaszcza jeżeli grono osób na co dzień nie ma kontaktu z tak rozbudowanymi schematami. Doskonałym pomysłem stają się infografiki. Za sprawą grafik i uporządkowania pewnych informacji, w tym również matematycznych prawidłowości, niemal każdy jest w stanie zrozumieć najbardziej skomplikowane badania.

Content plan

Najpopularniejszą formą treści tekstowych jest znany od dawna blog. Artykuły publikowane regularnie w obrębie strony pomagają generować wartościowy ruch, budować profesjonalny wizerunek, a także sprzedawać. Inne przykłady treści tekstowych:

Słowa kluczowe

Najpopularniejszą formą treści tekstowych jest znany od dawna blog. Artykuły publikowane regularnie w obrębie strony pomagają generować wartościowy ruch, budować profesjonalny wizerunek, a także sprzedawać. Inne przykłady treści tekstowych:

Analiza konkurencji

Kolejnym elementem jest badanie strategii konkurencji. Tutaj należy sprawdzić zarówno grupy użytkowników docelowych, jak i słowa kluczowe. Musisz być lepszy od swoich przeciwników, a zaplanowanie contentu zapewni Ci wyróżnienie się na ich tle. Znajdź własną niszę, wykorzystując informacje uzyskane podczas analizy branżowych rywali.

Content marketing w e-commerce – dlaczego jest tak ważny?

Każdy rodzaj treści, który jest pomocny dla potencjalnego klienta, a jednocześnie ma wysoką wartość dla robotów Google, może znacznie wpływać na zwiększenie widoczności marki, a w tym generowanie sprzedaży i ruchu na stronie. Nie bez powodu firmy inwestują w content marketing z roku na rok coraz większe pieniądze, co pokazują statystyki nie tylko z Polski, ale z całej Europy. Jak podają badania International Content Marketing Forum wartość polskiego rynku content marketingu w 2021 roku oszacowano na 420 milionów euro. Poniżej znajdziesz listę korzyści i efektów, płynących z dobrze przeprowadzonej kampanii content marketingowej:

  • wzrost widoczności marki,
  • tworzenie z klientem relacji opartej na zaufaniu,
  • zwiększony ruch na stronie internetowej,
  • stale rosnąca liczba pozyskiwanych leadów.

Artykuły sponsorowane – sposób na udany content marketing

Artykuły sponsorowane często mają charakter ekspercki – z tego względu są niezwykle skuteczne przy promocji marki i zwiększaniu zaufania do firmy. To również sposób na budowanie ruchu na stronie, co zwiększa szanse na zakup produktów czy usług. Artykuły sponsorowane mogą być korzystne zarówno dla reklamodawców, jak i stron publikujących tego typu treści. W tekście można także w naturalny i efektywny sposób umieścić odnośniki do reklamowanej oferty.

Gdzie umieszczać artykuły sponsorowane? Miejsce publikacji jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na ich skuteczność. Warto zadbać, by treść artykułu pokrywała się z tematyką strony, na której będzie umieszczony – to zwiększy szanse na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Należy przede wszystkim zastanowić się, czy profil przykładowego klienta pokrywa się z profilem typowego czytelnika danej witryny. Portale branżowe są bardzo dobrym wyborem – witryna traktująca o aranżacji wnętrz będzie idealnym miejscem na reklamę materacy, urządzeń AGD czy chociażby środków do czyszczenia drewna.

Kolejnym miejscem, które zapewni możliwość skutecznej reklamy, może być portal ogólnotematyczny. Serwisy tego typu skupiają ogromną ilość treści dostarczanej przez specjalistów z różnych dziedzin. Znaczącą przewagą portalu ogólnotematycznego nad branżowym jest jego uniwersalność – umieszczając artykuł sponsorowany na takiej stronie, możesz znacząco zwiększyć target i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Efekty takich działań będą w mniejszym stopniu skupione na konkretnej grupie, wobec czego są odpowiednim wyborem zwłaszcza dla firm oferujących różnorodne produkty lub usługi. To także atrakcyjna propozycja w przypadku reklamy towarów znajdujących stosunkowo szerokie zastosowanie w różnych scenariuszach. Pamiętaj tylko, aby wybierając portal ogólnotematyczny na artykuł sponsorowany, postawić na sprawdzone serwisy, które cieszą się popularnością i zaufaniem użytkowników.

Darmowy audyt SEO
Dowiedz się, co w digital marketingu i e-commerce możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym analitykiem.

    Blog

    Wiemy, co działa – i pokazujemy to w praktyce.

    Optymalizacja on-page dla usług lokalnych
    Optymalizacja on-page dla usług lokalnych
    PPC dla firm usługowych – kompleksowy przewodnik
    PPC dla firm usługowych – kompleksowy przewodnik
    SEO dla usług – kompleksowy przewodnik
    SEO dla usług – kompleksowy przewodnik
    Darmowy audyt SEO
    Jesteśmy Twoimi ludźmi od pozycjonowania.
    Analizujemy, planujemy i wdrażamy działania, które naprawdę działają.

    Masz kejs do rozwiązania? Porozmawiajmy.